Зміни до Конституції: за і проти

.

Зміни до Конституції: за і протиПрагнення здійснити загальнополітичний крок, аби знайти можливості для мирного врегулювання ситуації, вітається, проте методи, які використовуються, і недопрацювання у законопроекті щодо змін до Конституції можуть породити проблеми у правозастосуванні. Таку думку висловив «Погляду» правознавець, член Центральної ради громадської організації «Українське юридичне товариство» Микола Сірий.

За його словами, перше, що варто зазначити відносно цього проекту змін, це недостатній рівень опрацювання цього законопроекту. 

«У цьому законопроекті значна кількість суперечливих і невизначених положень, і це вкрай шкідливо для Конституції. Тому що суперечливі і невизначені положення породжують хаос у правозастосуванні. Вони створюють не впорядкування, а навпаки різнобарв’я. І це завжди шкідливо. Тому хотілося б мати більш досконалий законопроект. З точки зору цих конструкцій, які запропоновані, бажання децентралізації, бажання зробити загальнополітичний крок, спрямований на пошук різних шляхів до мирного врегулювання, вітається. Але засоби, які використовуються, непереконливі. 

Зокрема сьогодні Конституція чітко визначає адміністративно-територіальний устрій. Запропоновані зміни руйнують цю основу. Це крок назад. Ці зміни, які пропонуються, визначають конструкцію місцевої влади як влади громад, влади на рівні районів і на рівні областей. Це суміш, тому що влада на рівні районів і на рівні областей – це конструкція, яка не зовсім вписується в Магдебурзьке право як основи самоврядування. Пропонується не зовсім природне поєднання, яке теж буде породжувати проблеми і навряд чи дасть визначеність», - сказав експерт. 

Щодо статусу окремих регіонів Донецької і Луганської областей, то спосіб, який пропонується, не зовсім переконливий, тому що він відходить від традиційних способів і форм регулювання, зокрема і подібних проблем. Тому варто ще раз повернутися до цієї конструкції і пошукати більш правильну форму, зауважив Микола Сірий

«Має бути для звичайного життя для країни один порядок. Якщо на території країни відбувається якась надзвичайна ситуація, відходи від звичайного життя (епідемії, стихійні лиха, бойові дії), то ця частина виходить із загального порядку і регулюється законодавством надзвичайних ситуацій, законодавством військового стану. Тому всі ці особливості, якщо йдеться про те, що мають місце надзвичайні обставини в тому чи іншому регіоні країни, мають регулюватися не загальним законодавством, а надзвичайним, тобто законодавством, яке стосується різних надзвичайних-станів. А запроваджувати особливості в загальному порядку врегулювання – це в принципі невірно», - зауважив Микола Сірий

Як повідомляв «Погляд», сьогодні депутати Верховної Ради проголосували за внесення змін до Конституції щодо децентралізації влади в Україні.

«Новий Погляд» 

Ключові слова:

Додати коментар

Забороняється мат або прихований мат, флуд, оффтоп та реклама у будь-якому вигляді.


Захисний код
Оновити